Informacje

  • Data: poniedziałek, 14 lipca 2025, 19:00-20:30
  • Adres: Śniadeckiego Jędrzeja 24, 32-600 Oświęcim
  • Strona: http://www.ock.org.pl
  • Telefon: tel./fax 33 842 25 75, 33 842 44 61, 33 842 44 63, 33 842 57 82
  • Organizator: Oświęcimskie Centrum Kultury, Rzymskokatolicka Parafia św. Maksymiliana Męczennika w Oświęcimiu
  • Wydarzenie bezpłatne: Tak

Miejsce wydarzenia

Oświęcimskie Centrum Kultury
Oświęcimskie Centrum Kultury
Oświęcim

Odbiorca wydarzenia

  • Dla młodzieży
  • Dla dorosłych
  • Dla seniorów

Forma wydarzenia

  • Koncert

W dniach od 16 czerwca do 21 lipca 2025 roku (w poniedziałki 16, 23 i 30 czerwca oraz 7, 14 i 21 lipca o godzinie 19:00) w kościele św. Maksymiliana w Oświęcimiu odbędzie się sześć koncertów organowych w ramach 29. Letnich Koncertów Organowych

Koncerty organizowane przez Oświęcimskie Centrum Kultury i Parafię św. Maksymiliana Męczennika przyciągają słuchaczy, którzy mają możliwość posłuchania muzyki organowej skomponowanej przez wielkich mistrzów gatunku oraz utworów kompozytorów współczesnych. Koncerty urozmaicane są wykonywaniem wspólnych utworów z towarzyszeniem innych instrumentów i utworów wokalnych. 

Podczas tegorocznej edycji koncertów planowana jest – 30 czerwca oraz 7, 14 i 21 lipca – projekcja obrazu z chóru – gry na organach – dla widzów zgromadzonych w kościele.  

poniedziałek, 14 lipca 2025 godz. 19:00
Josep Solé Coll – organy (Watykan)
Anna Śliwa – skrzypce
Beata Zalewska – wiolonczela
Witold Zalewski – akompaniament

  1. Johann Sebastian Bach (1685-1750)
    Ricercare a 6 z „Musikalisches Opfer” BWV 1079
  2. Franz Liszt (1811-1886)
    Evocation à la Chapelle Sixtine S658/R400
  3. Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847)
    Organ Sonata nr 3 op. 65
    Con moto maestoso-Andante tranquillo
  4. Johann Sebastian Bach (1685-1750)
    Siciliana z II Sonaty fletowej Es-dur BWV 1031
  5. Giuseppe Giordani (1751-1798)
    Arietta „Caro mio ben”
  6. Georg Friedrich Händel (1685-1759)
    Largo „Ombra mai fu” z opery „Xerxes”
  7. Johannes Brahms (1833-1897)
    „Mein Jesu, der du mich” z „Eleven chorale preludes” op. 122
  8. Robert Schumann (1810-1856)
    Innig z „Six studies in canon form” op. 56
  9. Antonio Vivaldi (1678-1741)
    Sonata d-moll RV 12 na skrzypce i basso continuo
    Largo-Allegro-Allegro-Presto
  10. Josef Gabriel Rheinberger (1839-1901)
    Fuga Cromatica z Organ Sonata nr 4 op. 98

Josep Solé Coll naukę solfeżu i gry na fortepianie rozpoczął w 1984 roku w Accademia Marshall w Barcelonie w klasie Josepa Marii Masa i Carloty Garrigi. Następnie uczył się gry na organach w Liceu Conservatory w Barcelonie w klasie Josepa Marii Masa i Montserrat Torrent. Studia w zakresie gry na organach i improwizacji organowej odbył w latach 2004-2009 w Papieskim Instytucie Muzyki Sakralnej w Rzymie pod kierunkiem Ojca Theo Flury z Zakonu Świętego Benedykta.

Uczestniczył w kursach interpretacji gry na organach we Francji, Włoszech, Kanadzie i Stanach Zjednoczonych prowadzonych przez Oliviera Latry'ego, Daniela Rotha, Paolo Crivellaro, Michela Bouvarda i Marie-Claire Alain.

Jako solista i koncertmistrz występował i akompaniował wielu zespołom muzycznym w Europie, Rosji, Chinach, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Brazylii i Meksyku.

Jako organista liturgiczny grał w głównych parafiach swojego rodzinnego miasta Sabadell w Hiszpanii oraz w Rzymie – Bazylice Matki Bożej Większej i Bazylice św. Wawrzyńca za Murami.

Obecnie jest pierwszym organistą papieskiej bazyliki św. Piotra w Watykanie i organistą podczas liturgicznych celebracji Ojca Świętego.

Anna Śliwa – skrzypaczka o wielostronnych zainteresowaniach, pasjonatka edukacji muzycznej najmłodszych dzieci. Jest absolwentką Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej w Krakowie w zakresie skrzypiec współczesnych i skrzypiec barokowych. Specjalizuje się w solowym i kameralnym repertuarze dzieł muzyki dawnej, a także w improwizowanym wykonawstwie zabytków muzyki przedrenesansowej i etnicznej.

Wraz z zespołem „Camerata Cracovia” dokonała polskiego prawykonania nowo odkrytych utworów polsko-niemieckiego kompozytora z XVII wieku – Henryka Doebeliusa. W repertuarze muzyki dawnej wykorzystuje altówkę i skrzypce barokowe, lirę da braccio, violę d'amore, fidel i pochette. Współpracowała z większością polskich zespołów muzyki dawnej: „Ars Cantus”, „Concerto Polacco”, „Il Tempo”, a także z austriackim zespołem „Pandolfis Consort Wien”.

W latach 2007-2020 prowadziła zespół instrumentów historycznych „Intrada”, współdziałający ściśle z Baletem Dworskim „Cracovia Danza”, wykonujący głównie muzykę związaną z tańcem i innymi formami przedstawień scenicznych. Pracowała jako skrzypaczka w zespole „Capella Cracoviensis” (1992-1995) i altowiolistka w Zespole Instrumentów Dawnych „Musicae Antique Collegium Varsoviense” Warszawskiej Opery Kameralnej (2001-2004).

Brała udział w licznych nagraniach płytowych oraz w prestiżowych festiwalach, m. in. Europäisches Musikfest Stuttgart, Arte Sintesi Enschede, Wratislavia Cantans, Festiwal van Vlaanderen Brugge, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień, występowała na Expo 2003 i podczas Roku Polskiego w Paryżu.

Osobnym nurtem jej działalności jest pedagogika skrzypcowa. Prowadzi klasę skrzypiec w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie.

Beata Zalewska – wiolonczelistka, absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie wiolonczeli prof. Henryka Zarzyckiego oraz Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku Zarządzanie Kulturą. Swoje umiejętności doskonaliła podczas licznych kursów zarówno z zakresu gry na wiolonczeli, jak i pedagogiki.

Jej pasją jest nauczanie. Prowadzi klasę wiolonczeli w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie, a jej uczniowie zdobywają nagrody i odnoszą sukcesy w krajowych i międzynarodowych konkursach. Jako ceniony pedagog zasiada w jury młodzieżowych konkursów muzycznych, prowadzi także wiolonczelowe warsztaty i lekcje otwarte na terenie całej Polski.

Za swoją działalność otrzymała nagrody Burmistrza Miasta Zakopane oraz Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej.

Na swojej muzycznej drodze koncertowała z zespołem muzyki dawnej Come Prima oraz Uniwersytecką Orkiestrą Barokową Consortium Jagiellonicum działającą przy Uniwersytecie Jagiellońskim i będącą jedną z pierwszych krakowskich formacji barokowych w nurcie wykonawstwa historycznego. Ma na swoim koncie udział w licznych nagraniach muzyki tworzonej na potrzeby teatru, a także w wykonywaniu jej na żywo podczas spektakli. Jako instrumentalistka i pedagog jest propagatorką kultury polskiej w kraju i za granicą.

Kierownictwo artystyczne koncertów
dr hab. Witold Zalewski, prof. UPJPII 

Organizatorzy
Oświęcimskie Centrum Kultury
Rzymskokatolicka Parafia św. Maksymiliana Męczennika w Oświęcimiu 

Koncerty
Kościół św. Maksymiliana Męczennika w Oświęcimiu, pl. św. Maksymiliana 2 

wstęp wolny

 

  

Inne wydarzenia w tym miejscu

Spotkanie przy globusie #74: Papua – ostatni kanibale / Anita Pogorzelska
Spotkanie przy globusie #74: Papua – ostatni kanibale / Anita Pogorzelska
10 cze 2025, 18:00-20:00
XIV Ogólnopolskie Biennale Fotografii Kochać człowieka 2025 – wystawa plenerowa
XIV Ogólnopolskie Biennale Fotografii Kochać człowieka 2025 – wystawa plenerowa
2 cze 2025 - 31 sie 2025
Dziękuję i przepraszam – wystawa malarstwa Adama Borkowskiego
Dziękuję i przepraszam – wystawa malarstwa Adama Borkowskiego
30 maj 2025 - 25 cze 2025
29. Letnie Koncerty Organowe
29. Letnie Koncerty Organowe
16 cze 2025, 18:00 - 21 lip 2025, 20:00
29. Letnie Koncerty Organowe – Krzysztof Weronowski-Ptaszyński – organy Julia Weronowska-Ptaszyńska – sopran Chór kameralny przy
29. Letnie Koncerty Organowe – Krzysztof Weronowski-Ptaszyński – organy Julia Weronowska-Ptaszyńska – sopran Chór kameralny przy
16 cze 2025, 19:00-20:30